Thursday, December 11, 2008

baru kini aku tahu

Malam ni ujan dah berhenti turun....sejuk menggamit perut berbunyik-bunyik lagu runut bunyi cicakman planet hitam...yang besar-besar..ape ntah tajuk lagu tu..aku tak ingat...Kenyataannya di sini ialah aku lapar.

Aku dah diner dengan nasi lauk ayam dan sotong....beserta pencuci mulut buah orang kaya masa kecik-kecik aku panggil anggor..bosan ngadap tv trek selebriti aku layan tak layan sambil otak memerah idea...mao makan ape lagi nieh...haish..aku lapo

Macam-macam makanan yang muncul dari sesedap nasi beriani molana, bubur ayam mcd, sampai la ke kuih pelita aku ngidamkan...malam-malam cengini mana nak dapat kueh pelita =(

Sambil-sambil aku listkan ape aku nk makan..aku chat dengan jr ak kt upm...sarip name die...kami hanya bercerita tentang makanan, jimi dan bloging...tetiba die ingatkan aku tentang tag yang belom aku setelkan....huhu kenyataannya di sini ialah aku malas nk buat.....sarip lalu mereply

sharip nami: pemals ar hg nie
sharip nami: hahaaha
miera: mcm tk knl ak..
miera: bl je ak rajin??
sharip nami: hg rajen mengusha
sharip nami: hahahaha

Pada malam yang hening lagi lapo ni...aku baru tau semua organ, tisu, anggota bdn aku pemalas...kecuali mata. Sebab hanya aktiviti relate dengan mata aje yang aku suka lakukan seperti membaca blog, membaca novel(itu pun malas lagi nak pegang novel), tengok tv & movie dan paling aku suka buat usha orang....tak kira jantina, peringkat umor & pangkat...Aku selalu berangan aku boleh tafsir setiap movement and gesture manusia yang aku usha dan relatekan dengan sikap dan perwatakan mereka.

Ye...malam ini baru aku tahu haluan dan masa depan aku....Mulai saat ini aku akan berusaha kearah meningkatkan jumlah aktiviti yang berasaskan mata....ape ek????