Monday, July 25, 2011

Wednesday, July 13, 2011

tak boleh tidur semalam T_T

tak boleh tidur semalam, maka melayan lagu ni;



KepadaMu Kekasih
Aku berserah
Kerana ku tahu Kau lebih mengerti
Apa yang terlukis di cermin wajahku ini
Apa yang tersirat di hati
Bersama amali

Monday, July 11, 2011

hurmmmm.....

Kata che det :

=> Walaupun pengurusan pilihanraya di Malaysia mempunyai beberapa kelemahan tetapi hakikatnya di Negara ini parti lawan boleh menang. Demikianlah pentadbiran pilihanraya di Malaysia sehingga pada tahun 2008 parti lawan dapat menawan lima buah negeri, satu wilayah dan berjaya mengurangkan ahli Dewan Rakyat sehingga tidak tercapai matlamat dua pertiga seperti yang biasa dimenangi oleh parti Kerajaan.

=> Tidak ada sebab kenapa demonstrasi perlu diadakan di negara ini. Wakil Rakyat parti lawan begitu ramai. Jika kajian perlu dibuat berkenaan undang-undang dan pengurusan pilihanraya, peluang yang banyak terdapat dalam dewan-dewan untuk membangkit dan membahas perkara-perkara ini. Tetapi peluang-peluang ini tidak digunakan sepenuhnya. Sebaliknya demonstrasi hendak diadakan. Apa tujuannya? Membersihkan pilihanraya atau mencuba memburukkan imej parti Kerajaan.

Kata aku:

=> pesal dorang nak guna stadium merdeka gomen tak kasi??!!tengok 10k orang melata kat jalan. yang ruginya kita jugak. yang busuknya Malaysia jugak..haihhs :(

Kata kak nurul : dan hari ini, aku bersedih. kerana yang ramai ditahan di pulapol, adalah mereka, yang pertama itu. sedangkan, bukankah perjuangan ini sepatutnya mereka laksanakan, bersama-sama, tanpa mengira warna?

Kata Inda : 1) Bina tapak ilmu dan kefahaman yang kuat. Kita mahukan orang-orang yang menyokong dan mendokong dengan ilmu bukan semangat semata-mata.
2)Bagi yang belum mendaftar sebagai pengundi, daftarlah segera (^^)b