Sunday, June 5, 2011

Mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna

hurmmmm.....tatau cane nak mula tapi title post tu kredit untuk taza & blog ni...taza&haizum semoga dipermudahkan urusan korang ke jinjang pelamin^_^

mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna...dalam ayat ni, tapi:
<1> kalau nak tunggu kita jadi sempurna so that kita dapat pasangan hidup yang sempurna tu namanya tak ikhlas jadi baik
<2> sempurna sangat ke kita ni nak orang yang sempurna???
<3> takda orang yang sempurna pun kat dunia ni...kita bukan nabi@malaikat

kesimpulannya:kita semua takde yang sempurna serba serbi, jadi kita&pasangan kita kena belajar mencintai dengan cara yang sempurna sebab kita semua tak sempurna (hahahahaha tebalik-tebalik ayat je pun ). Tak kira la apa pun kesilapan, defect etc; bak kata the notebook of love : If you judge me on what I did in my past, then you don't belong in my future. So, kena selalu ingatkan sesama sendiri: I can't promise you a perfect relationship, but what I can promise you is that as long as WE're trying, I'm staying.

Ada orang kata life is about making choices and decisions....tapi, kita kena ingat sebelum datangnya pilihan, kita selalunya ada kesempatan...jadinya hidup ni tentang kesempatan (yang Allah bagi), pilihan & keputusan yang kita buat.

Ketika kita bertemu orang yang tepat untuk dicintai, ketika kita berada di tempat pada saat yang tepat, Itulah kesempatan. Bila kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut, Bahkan dengan segala kekurangannya, Itu bukan kesempatan, itu adalah pilihan.

Kita ada di dunia bukan untuk mencari seseorang yang sempurna untuk dicintai TETAPI untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna.

dis wik aku:
1] stress pasal viva, takut, resah gelisah segala
2] sedeh tak dapat tengok orang lubuk sireh menikah...sedeh sangat-sangat ;( lalink+song...semoga bahgia ke akhir hayat, syurga dan selamanya ;)
3] hepi ntuk shyda+zali....semoga bahagia hingga ke syurga ^_^ (oh, btw takde la, la senza sangat guest book ko tu ;p )
4] rasa besyukur sangat dapat jumpa kawan-kawan kat kenduri shyda...ni tahap lebih dari hepi...aku sayang korang ;( <= tetiba sedey jadah apa tak tau pompuan ni haihhss

Akhirul kalam, bak kata I love islam; Tidak ada kebetulan di dunia ini yang kebetulan.. Semuanya telah diatur dengan sangat rapi oleh Allah. Marilah kita doa mintak kita jadi hambaNya yang tabah dalam setiap dugaan, redha dengan setiap ketentuan & bersyukur dengan nikmat yang ada.

p/s: yang penting kita enjoyyyyyyyyyyyyyyyy ^_^