Friday, February 25, 2011

Mataku ^_^

Dari tengahari tadi kelopak mata kiri ni berdenyut-denyut :( saje google ada orang kata akan bebas dari kesedihan yang mendalam. Orang-orang tua dulu kala kata tandanya ade orang nak meninggal...mungkin jiran atau sedara terdekat.

Tapi ada orang kata haram mengatakan sesuatu itu adalah alamat/petanda.
Doa Rasulullah s.a.w:

"Ya Allah, tidak adalah sebarang petanda, tetapi yang ada ialah pergantungan kepada-Mu, tiadalah yang baik selain kebaikan dari-Mu, dan tidak ada yang layak disembah melainkan-Mu."

Mari baca doa:
(Allahumma laa toira illa toiruka wa laa khaira illa khairuka wa laa ilaha ghairuka)

(Ahmad 2/20, ibn as-sunni #292, al-ahadith as-sahihah #1065)

Tapi ada orang lain kata dalam istilah perubatan ia disebut sebagai 'blepharospasm' yang bermaksud 'involuntary contraction of orbicularis oculi' & puncanya: 'idiopathic' yang bermaksud 'tidak diketahui atau masih belum dijumpai'. ia akan lebih teruk jika kita stress.

Ye kot stress tu la sapa ntah soh gatai nak kawen awai..pandai-pandailah urus sume menda ikut bajet mini..jangan ngada-ngada nak beli barang branded..lantaklah orang len nak kata apa..orang len nak beli apa <=cubaan untuk positip!!! yeah :) tapi heran masa stress buat tesis dulu tak macam ni pun..hmmm pape je lah.Mari berdoa lagi sekali: rabbi yassir wa la tuassir aminnn