Wednesday, July 29, 2009

komen dari status fb saya yang sangat inspiring

sangat negative, moral down, paranoid, tak semangat, heartless, emotionless, jerawat banyak...argghhh seme r yang berunsurkan api!! lebih kurang gitu la status fb aku petang tadi. Banyak lagi yang aku nak rungutkan tapi sesungguhnya kata orang merungut memendekakn umor..hehe betul ke???haihssss. Status tersebut mengundang pelbagai reaksi. Thanks kawan-kawan .: xoxo :. sayang korang semua. Dan kat sini aku nak share komen Pura.


"peluang sering datang terselubung dalam bentuk kemalangan/kekalahan sementara."

"Diamnya kepompong bukan suatu yang statis yang tanpa hasil, tapi adalah contoh kesibukan seekor ulat yang mendambakan sesuatu keindahan dengan kepasrahan kepada Tuhan Yang Maha Kuasa. Dalam diamnya mengakui segala kelemahannya....

Apa yang terjadi kemudian? Tuhan memberikan hasil yang sangat menakjubkan. Ulat yang tadinya menggelikan itu berubah total menjadi kupu nan indah dan diidamkan kedatangannya oleh bunga, pohon dan dahan-dahan hutan yang merindukan lentik-lentik kaki dan ciuman sang kupu.

Tuhan Yang Maha Kasih memberikan pelajaran yang cukup menarik. Ulat telah melakukan sesuatu untuk mendapatkan hasil. Namun, kita seringkali meragukan usaha kita dan prematur memikirkan hasil atas usaha kita.

Mari kita melakukan apapun yang kita yakini kebaikannya, JUST DO IT dan YOU WILL SEE THE AMAZING RESULTS."